Monday, August 6, 2012

Puasa.


Assalamualaikum..
ohmai arini dah 18 puasa.. cepat sangat sangat.. kan??
Badly Luckily, dapat puasa kat rumah..
Sampai aku habis study pun memang akan puasa kat rumah.. so what??..
Nan hado la nikmat nikmat berbuka puasa berjemaah bersama teman teman..
mahupun berbuka dengan makanan sambil saving, pastu teringat mak kat rumah masak sedap sedap..
...
Yang duk puasa kat perantauan tu nak puasa kat rumah, yang puasa kat rumah nak pulak ke perantauannya.. =,=

Actually I am now dekat kampung... bersahur & berbuka kat kampung memanglah tersangat jauh beza nikmatnya dari kat umah.. Kampung lebih meriah dengan makanan yang tak muat meja.. letak makanan bawah kerusi
Lagipun tok aku tak sihat, aku la nursenya cukup time bagi ubat, bancuh ayaq.. cucu mithali namanya ni..wuwuwu..
Nanti nak anyam ketupat pulak kan.. tak sabor!!.. haha
yang tak best kat kampung ni bila time panas bahang tu kekadang bau ketahian kelembuan menucuk nucuk lobang idong gua...
tapi mak gua cakap anggaplah bau busuk lembu tu bau duit. Macam la ekau tu wangi sangat. wahaha.. tu aku tambah.. Lembu- lembu tu sangat cumel okeh... tu lembu tokwan gua yang bakal disembelih ikot time ajal mereka telah tiba dan akan di sale kan kepada orang ramai...

ok bye.......

2 comments:

  1. besh la nanti boleh naek lembu p rya.. hahaah

    ReplyDelete
  2. bau taik lembu anggap bau duit???? haha....dasyat.

    ReplyDelete

Masa Lalu