Sunday, June 12, 2011

Tetamu Tak Diundang

Assalamualaikum..
Alkisah.. maka tersebutlah kisah.. aku telah mendapat tetamu yang x diundang...
mmg aku x penah undang.. pasai tetamu nih jugak la aku wat inspirasi nak tulis blog kali nih....

Ceritanya bermula begini.... Korang kenal cik Ti x?? ala cik ti tuuu la... Ti_ _ _.. bukan untuk tikah ye... tapi.. tikus.. (harap dia x dengaq n baca apa aku tulis nih).. orang kata kalau kita sebut nama dia n marah dia.. nanti dia rosakkan barang kita..huhu.. cik ti ku sayang.. jgn buat begini padaku ye..
Biasa la kan rumah taman, seelok n sekemas mana pun kadang2 tetamu nih mai melawat jugak.. berapa ari dia mai melawat umah aku.. sampai aku leh kenal dia.. memang seorang yang berani n berjiwa kental.. aku elok punya tengok tb, dia boleh lari2 depan aku... baik punya.. tapi aku x taw die jenis apa.. kecik smacam ja.. aku tulis nih pun dalam keadaan kembang tekak..huhu.. aku x penah tgok la mcm dia.. ampa nak taw tak, dua kali dia masuk perangkap n terlepas.. x penah lagi la aku jumpa terlepas perangkap.. mak aku pun dah x taw nak wat camna..

Ni baru nak mula cerita yang sebenar.. haha.. pengenalan punya la pnjang... tadi pagi pas subuh, aku nak sambung lena.. dengan pening bagai x cukup tdoq knon nak tdoq sat sebelom p kunci rimbun.. aku baik punya landing.. tetiba aku dengaq sora tetamu aku 2.. xpala.. aku diam.. ttba aku dengaq mcm ada benda duk lari2 dalam bilik aku.. N dkt2 katil aku.. apa lg aku?? trus melompat la.. aku dengan segera menuju ke suis membuka lampu.. taraaa... aku mcm org x betoinya, berdiri atas katil..tgk bawah.. kiri kanan.. ha!.. nampak si dia!.. duk men cilut cak kat belakang rak buku aku pulak!... aku x taw la nak buat lagu mana.. aku p bukak pintu lak.. haha.. mengong.. konon nak suh dia kuaq ikot pintu.. haha.. pas2 sambung bdiri atas katil..
n pastu dia terkedet2 ikut mana la... n kuaq ikot pintu.. aku????????? seronok.. tapi??... mcm nak basuh ja 1 bilik aku nih... paling xtahan, aku amek botoi air aku n basuh ngn sabun mandi dettol.. haha.. n aku sgt mengantok..... nasib x lena ja kat kunci rimbun~~

3 comments:

  1. tikus2..!!lelong2.umah cik tikah ada tikus.haha..alaa..hg wt dya jdi mouse laptop hg.free ja.sebelum tu samak la dlu noo..hoho

    ReplyDelete
  2. haha..bela si kucing.pasti si tikus takot.

    ReplyDelete
  3. husni> ptot la mouse aku beli suma rosak..huhu

    Tia> mak aku x bg bela tucing la.. aku je suka..huhu

    ReplyDelete

Masa Lalu