Friday, February 10, 2012

Kenapa saya suka belog??

Kenapa saya suka belog ??..
sebab die bezzz..............

Sebab saya boleh tengok orang lalu lalang, jalan-jalan, lompat-lompat..
Boleh tengok orang gossip, tulis diary, luah perasaan.. awwww...
Juga gambar yang semuanya gojes..

ada love disitu k tanda suka.. haha
Haku setat hadonya blog ni sejak tamatnya SPM (sijil pekahwinan Pelajaran Malaysia)..
Lama la jugak kan dua tahun lalu.. Kalau baby pun dah boleh berjalan or maybe lari dah sekarang.. =_=
Tapi dulu haku tengok belog ni macam wadafak jew.. Sebab?? sebab aku pun tak taw apa kegunaan belog, apa fungsi dya, & lagi penting aku tak ada kawan yang ada belog pun!.kalau diorang ada blog, aku tak tahu maaf la.. kalau aku tulis pun, boleh tulis dengan senang hati sebab konpem-konpem tak ada sapa baca.. tapi penat la haku menulis, ekau x baco ponn..Abih aku tulis, aku baca, aku modify, & lastly aku la delete jugak kan..

Then masa masuk matrik, belog aku memang tak ada belog pun... belog tak ada belog?? whatever.. 
Masa tak masuk pun belog x ada belog jugak la.. Just sign up, then aku tahu pilih template ja.. lebih-lebih tak tahu.. haha..
Sekarang dah maju, dah reti dah bagi comey lotey macam tuan die~~ sapa loya sila tahan..
Just lepas abih matrik je mampu buat semua tu.. maju maju.. hoho

& sekarang aku tersangatlah rasa kagum, amazing.. bila aku dapat mengesan betapa ramainya budak sekolah sekarang ada belog.. weyyyhh tak ke rasa ohsem giler?.. Dulu aku paling hebat masa kolah pun layan myspace je weyyhh.. Tu pun macam batak pi cc nak online myspace.. Bukak-bukak terus kelik mespes.. lawan-lawan pulak kan mespes sapa paling lawa, buh gamar gedebuk gedebak.. Back to blog budak sekolah marcapada ini, aku rasa belog mereka tersangatlah kiut, penulisan pun kiut-kiut je.. kemajuan pelapis masa akan datang.. tapi aku rasa mereka mesti tak sempat merasa zaman kegemilangan myspace juga friendster kan.. sekarang layan kaki fesbuk jee,, woaaa back to topic..


Kenapa saya suka belog??
Sebab saya suka baca kisah kehidupan dan pengalaman manis yang dikutip sekelian penulis.. What we can share we share kan?..
Then haku tersangatlah suka baca belog-belog orang yang dah ada anak.. oh ye.. memang bukan remaja... tapi mama, umie, ibu muda.. aku rasa sweet sangat-sangat mereka yang menulis pasal baby mereka.. Nanti haku ade anak aku nak buat macam tu gak lahh... hahahaha **angan-angan...

Then kenapa saya suka blog??
Sebab aku boleh meluahkan ilham kurang bernas, coretan, aktiviti, kata hati, kerinduan pada teman dan macam bagai lagi lah.. *ibarat diary on9 tapi harus berhati- hati menulis.. walau aku tahu tak ada sapa nak baca sangat pun bila haku tulis panjang-panjang.. tapi sekarang memang dah pandai tulis panjang .. dulu tulis satu perenggan ciput pun dah tak taw nak tulis hape.. sekarang?? masa nak setat memang tak taw nak setat bagaimana tapi bila dah setat menaip aku rasa macam tak maw berenti tapi kesian pulak dekat jari mulus aku ni kan.. tapi aku tidaklah mahu menulis seperti melepaskan batok di tangga mahupun seperti pungguk rindukan bulan..   **tetiba..

kenapa saya suka belog??
Sebab aku suka edit gambar dan letak setempek kat situ.. kekadang gambar tu tak ada kena mengena dengan isi pun.. haha.. Kebanyakan gambar yang aku tempek aku rasa adalah dari folder sendiri dan pakcik google pun ada la macam 70% : 30%. Tapi aku lagi suka guna gambar sendiri laaarhh walaupun recycle je...

kenapa saya suka belog??
Sebab saya suka la.. tetttttttt....... malas naik taip dah. heee
bye

No comments:

Post a Comment

Masa Lalu